ΣΧΕΤΙΚΆ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΡΥΤΈΣ

Paton Eugene Oskarovich

Εξέχων Ουκρανός επιστήμονας στον τομέα των διαδικασιών συγκόλλησης και της κατασκευής γεφυρών, ακαδημαϊκός της Ακαδημίας Επιστημών της ΕΣΣΔ (1929). Διακεκριμένος επιστήμονας της ΕΣΣΔ (1940). Ιδρυτής και πρώτος επικεφαλής του Ινστιτούτου Ηλεκτροσυγκολλήσεων της Ακαδημίας Επιστημών της Ουκρανίας. Є.О. Paton γεννήθηκε στις 5 Μαρτίου 1870 στη Νίκαια της Γαλλίας, αφιέρωσε σχεδόν ολόκληρη την ώριμη ζωή του στη δημιουργία και την ανάπτυξη της συγκόλλησης, έχει περισσότερα από 93 έργα στον τομέα της συγκόλλησης, συνέβαλε θεμελιωδώς στην ανάπτυξη της Ουκρανίας ως βιομηχανικού κράτους.

Από το 1941 έως το 1943, ο “πατέρας” της συγκόλλησης διεξήγαγε έρευνες σχετικά με την τεχνολογία συγκόλλησης ειδικών χαλύβων, τη φυσική βάση της καύσης τόξου υπό ροή, τη συγκολλησιμότητα των μετάλλων, δημιούργησε μια νέα κατηγορία συγκολλημένων κατασκευών, διαχειρίστηκε τη δημιουργία συγκολλημένων σωλήνων, πλοίων, μηχανημάτων διαφόρων χρήσεων. Είναι ο συγγραφέας και υπεύθυνος έργου για περισσότερες από 100 συγκολλητές γέφυρες. Μεταξύ αυτών είναι μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο – η συγκολλητή γέφυρα πάνω από τον ποταμό Δνείπερο στο Κίεβο.

Η ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΗ ΕΙΝΑΙ
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ

Oscar Petrovich Paton, 1900

...Θέλω να γίνεις ένα σοβαρό άτομο, να σε χρειάζεται κάποιος άλλος εκτός από εσένα και τους γονείς σου.

О.P. Paton

... Ξέρω ότι αυτό δίνει τη μεγαλύτερη χαρά. Είναι η ικανότητα να θέτεις στον εαυτό σου έναν μικρό αλλά ανεξάρτητο στόχο και να επιμένεις για να τον πετύχεις. Το να ξέρεις τι θέλεις να πετύχεις στη ζωή σου είναι μεγάλη ευτυχία. Η επιλογή μου έγινε αποφασιστικά: Θα χτίσω γέφυρες.

E.О. Paton

Μαθητής γυμνασίου Eugene Paton, Μπρέσλαου 1886

ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΌΜΗΣΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΑΤΈΡΑ ΜΟΥ:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το 1890, ο E.O. Paton εισήλθε στο Βασιλικό Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Σαξονίας στη Δρέσδη, Γερμανία

1894 Εντάχθηκα στη σχολή του Πολυτεχνείου της Δρέσδης και γρήγορα συνήθισα τη νέα μου θέση στο ινστιτούτο. Η συμμετοχή στο σχεδιασμό ενός μεγάλου σιδηροδρομικού σταθμού (στη Δρέσδη) μου άνοιξε μια ανεκτίμητη ευκαιρία από τα πρώτα κιόλας ανεξάρτητα βήματα να δοκιμάσω στην πράξη, στη ζωή, την εμπέδωση των γνώσεων που απέκτησα στον φοιτητικό πάγκο. Στη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής γεφυρών Gutehofnungschütte στο Stekradesne, μου ανατέθηκε τον Ιανουάριο του 1895 ο σχεδιασμός εργασίας μιας οδικής γέφυρας και άλλες εργασίες σχεδιασμού γεφυρών.

E.О. Paton

Το κεντρικό κτίριο του πρώην Βασιλικού Τεχνολογικού Πανεπιστημίου της Σαξονίας στη Δρέσδη. Αρχές του εικοστού αιώνα.

Το 1895 εισήλθε στο Ινστιτούτο Μηχανικών Σιδηροδρόμων της Αγίας Πετρούπολης.

Ινστιτούτο Μηχανικών Σιδηροδρόμων. Αγία Πετρούπολη, 1895

Αντίο, Γερμανία, δεν έχεις τίποτα να με κρατήσεις, η θέση μου είναι στη Ρωσία. Τον Αύγουστο του 1895, πήγα στην Αγία Πετρούπολη για να γίνω ξανά φοιτητής για ένα χρόνο... Μέσα σε οκτώ μήνες έπρεπε να προετοιμαστώ για εξετάσεις σε 12 μαθήματα και να ολοκληρώσω πέντε μεγάλες διπλωματικές εργασίες. Σε ένα χρόνο ολοκληρώθηκε η εργασία, η οποία κανονικά διαρκεί δύο ή τρία χρόνια. Ξεκίνησα με το έργο της γέφυρας - το πιο υπεύθυνο από όλα τα διπλωματικά έργα, ιδίως επειδή είχα ήδη σχεδιάσει γέφυρες στη Γερμανία.

Є.О. Paton

Το 1906, έγινε κοσμήτορας της σχολής μηχανικών του KPI

Το Πολυτεχνείο του Κιέβου μου προσέφερε τη νεοσύστατη σχολή Bridges....

Διαλέξεις, σχεδιασμός γεφυρών, ανάπτυξη εγχειριδίων ... Τα χρόνια που πέρασαν από μένα σε αυτό το ...

Η δημιουργία της πεζογέφυρας του Κιέβου στο τέλος της λεωφόρου Petrivska, μιας γέφυρας γνωστής σε όλους τους Κιέβιους, μου έδωσε μεγάλη δημιουργική χαρά. Η συνέχιση της λεωφόρου Petrivska παρεμποδίστηκε από την υπόλοιπη κλίση της ορεινής όχθης του Δνείπερου, η οποία δεν είχε ακόμη υποχωρήσει. Αρχικά, προτάθηκε ένα σχέδιο παράκαμψης αυτής της περιοχής με μια σήραγγα. Η απόφαση αυτή μου φάνηκε αδιάφορη, βαρετή. Αυτή η όμορφη γωνιά του Κιέβου θα μπορούσε να διακοσμηθεί με μια ελαφριά, όμορφη γέφυρα. Θα φαινόταν εξαιρετικά ελκυστική στο φόντο του απέραντου ποταμού Δνείπερου και των όμορφων πάρκων του Κιέβου. Πρότεινα να κάνω μια βαθιά εκσκαφή στην πλαγιά και να την καλύψω με μια ελαφριά πεζογέφυρα με ημισεληνοειδή διάτρητα δοκάρια. Η γνώμη αυτή άρεσε και έγινε αποδεκτή..

Є.О. Paton

Є.О. Paton – Κοσμήτορας του Τμήματος Μηχανολογίας του KPI, 1906

Η γέφυρα του πάρκου στο Κίεβο χτίστηκε το 1912 σύμφωνα με το σχέδιο του E.O. Paton.

Ηλεκτρική συγκόλληση

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1920, ξεκίνησε μια νέα περίοδος δραστηριότητας για την E.O. Paton - εργασία στον τομέα της τεχνολογίας συγκόλλησης, παραγωγή συγκόλλησης. Το 1929 οργάνωσε το εργαστήριο ηλεκτροσυγκόλλησης VUAN στη Σχολή Μηχανικών Δομών και προώθησε την εισαγωγή της ηλεκτροσυγκόλλησης στη βιομηχανική παραγωγή.

Στις 2 Φεβρουαρίου 1933, το Προεδρείο της Ουκρανικής Ακαδημίας Επιστημών αποφάσισε να οργανώσει το Ινστιτούτο Ηλεκτρικής Συγκόλλησης και την 1η Ιανουαρίου 1934, το Συμβούλιο των Λαϊκών Επιτρόπων της ΕΣΣΔ εξέδωσε ψήφισμα για την ίδρυση του πρώτου παγκοσμίως εξειδικευμένου κέντρου για επιστημονικές και τεχνικές εργασίες στη συγκόλληση. Ο Eugene Oskarovich Paton ήταν ο μόνιμος διευθυντής του Ινστιτούτου Ηλεκτρικών Συγκολλήσεων μέχρι τον Αύγουστο του 1953.

Η κύρια δραστηριότητα του προσωπικού του Ινστιτούτου κατά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του ήταν η μελέτη της αντοχής των συγκολλημένων συνδέσεων και η αναζήτηση ορθολογικών μορφών συγκολλημένων κατασκευών. Τα θέματα αυτά ήταν εξαιρετικά σημαντικά στην αρχή της ανάπτυξης της συγκόλλησης. Η έρευνα για τις συγκολλητές αρθρώσεις και τις δομές που πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Ηλεκτροσυγκολλήσεων της Ε.Ο. Paton και το προσωπικό του δημιούργησαν την επιστημονική βάση για το σχεδιασμό, τον υπολογισμό και την κατασκευή συγκολλητών κατασκευών.

Є.О. Paton με ομάδα ερευνητών από το Τμήμα Τεχνολογίας Συγκολλήσεων, 1940

In 1939–1940, Είχα ήδη αναγνωρίσει αυτό το σημαντικό πρόβλημα, έβλεπα και πίστευα ότι στο μέλλον θα καθόριζε πλήρως όλο το περιεχόμενο της επιστημονικής μας εργασίας. Είναι αυτόματη συγκόλληση βυθισμένου τόξου.
... Στην αυτόματη συγκόλληση με βυθισμένο τόξο, είδα την υλοποίηση όλων των στόχων που είχαμε θέσει εγώ και το προσωπικό μου όταν αρχίσαμε να εργαζόμαστε για τη μηχανοποίηση της συγκόλλησης. Τους επιδιώξαμε επίμονα μέσα από όλες τις εξερευνήσεις, τα λάθη και τις αποτυχίες. Οι στόχοι αυτοί ήταν: υψηλή παραγωγικότητα και ποιότητα των συγκολλήσεων, απελευθέρωση των συγκολλητών από τη σκληρή σωματική εργασία.

Η συγκόλληση με προστατευόμενο τόξο όχι μόνο απέκτησε ευρεία αναγνώριση, αλλά έγινε και η κύρια τεχνολογική διαδικασία στις εγκαταστάσεις οπλισμού. Δεκάδες χιλιάδες πολεμικά οχήματα έφυγαν από τα εργαστήρια με ραφές συγκολλημένες υπό ροή. Μέχρι το τέλος του πολέμου, δεν υπήρχαν πλέον χειροποίητες ραφές στα κύτη των αρμάτων. Η παραγωγή αρμάτων μάχης για το μέτωπο αυξήθηκε αρκετές φορές. Μέχρι το τέλος του πολέμου, ο αριθμός τους ξεπέρασε τις 55.000.

Є.О. Paton

Στο τέλος του 1941 υπήρχαν μόνο τρία εργοστάσια συγκόλλησης στα εργοστάσια της χώρας, στο τέλος του 1942 υπήρχαν ήδη 40, στο τέλος του 1943. - 80, τον Μάρτιο του 1944. - 99, τον Δεκέμβριο του 1944. - 133! Εκείνη την εποχή το Ινστιτούτο εργαζόταν σε 52 εργοστάσια.

“Τα τανκς πάνε στο μέτωπο”

Μηχανή συγκόλλησης γενικής χρήσης TC17 για συγκόλληση άκρων και γωνιών

Є.О. Paton και κατασκευαστής του ελκυστήρα συγκόλλησης TS17 V.Ye. Paton είναι ο γιος του Yevhen Oskarovych

Αυτόματες κεφαλές συγκόλλησης ενός σχεδίου της ΑΟΖ τους. Є.О. Paton

Στις 9 Ιουνίου 1947, το Συμβούλιο Υπουργών της ΕΣΣΔ εξέδωσε ψήφισμα "Για την επέκταση της χρήσης της αυτόματης συγκόλλησης με βυθισμένο τόξο στη βιομηχανία". Στο Ινστιτούτο ανατέθηκε η επιστημονική και οργανωτική υποστήριξη όλων των εργασιών συγκόλλησης στη χώρα. Για να συζητηθεί αυτό το κυβερνητικό ψήφισμα, τον Οκτώβριο του 1947 πραγματοποιήθηκε στο Κίεβο το Πανενωσιακό Συνέδριο Αυτόματης Συγκόλλησης, στο οποίο συμμετείχε ο E.O. Paton παρουσίασε την έκθεση "Προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη της αυτόματης συγκόλλησης στην ΕΣΣΔ".

Η επιστήμη μπαίνει στην παραγωγή

Το 1948 σπούδασε σε ένα εργαστήριο αυτοκινήτων στην Ουκρανία.

Προκειμένου να εισαχθούν νέες τεχνολογίες και εξοπλισμός στον κλάδο της συγκόλλησης και να καθιερωθεί η επαγγελματική κατάρτιση των ηλεκτροσυγκολλητών, η E.O. Paton δημιούργησε ένα εργαστηριακό αυτοκίνητο στο Ινστιτούτο Ηλεκτρικών Συγκολλήσεων. Χάρη σε αυτή την καινοτόμο ιδέα, οι ειδικοί του Ινστιτούτου μπόρεσαν να μεταφέρουν γρήγορα τις νέες γνώσεις σε επιχειρήσεις στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της χώρας.

Εργαστηριακό αυτοκίνητο

M.S. Khrushchev and Ye.O. Paton: business discussion (late 1940)

Αντίο, Γερμανία, δεν έχεις τίποτα να με κρατήσεις, η θέση μου είναι στη Ρωσία. Τον Αύγουστο του Με βάση τα συμπεράσματα του ακαδημαϊκού E.O. Paton, με βάση επιστημονικά και πρακτικά δεδομένα, όταν εφαρμοστεί στην κατασκευή γεφυρών, η αυτόματη συγκόλληση βυθισμένου τόξου θα εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 20% μέταλλο και πάνω από 2 εκατομμύρια εργατοώρες εργασίας.... Επίσης, μειώνει την ανάγκη για έλαση, αυξάνει την αντοχή της κατασκευής στη διάβρωση και απαλλάσσει τις μεταφορές από περιττές μετακινήσεις μετάλλων.

Από το σημείωμα του Χρουστσόφ προς την Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΣΕ

Το 1941 ξεκίνησε η κατασκευή της πρώτης πλήρως συγκολλημένης γέφυρας στον κόσμο!

Є.О. Paton με τον γιο του Boris στα βράχια του Δνείπερου

Αυτόματη συγκόλληση ραφής τοίχου

Στις 5 Νοεμβρίου 1953 εγκαινιάστηκε επίσημα η γέφυρα που πήρε το όνομα του Ε.Ο. Paton

Τρέχουσες κατασκευές της γέφυρας κατά τη διάρκεια της κατασκευής

Το μεγαλύτερο μέρος της συγκόλλησης των κύριων δοκών πραγματοποιήθηκε από αυτόματες και ημιαυτόματες μηχανές που αναπτύχθηκαν στην ΑΟΖ. Η τεχνολογική διαδικασία συναρμολόγησης και συγκόλλησης των κύριων δοκών έγινε με τη μέθοδο της ροής. 97% όλων των ραφών συγκολλήθηκαν με αυτόματες και ημιαυτόματες μηχανές.

Στις 12 Αυγούστου 1953, η ζωή του EO Paton έφτασε στο τέλος της. Σχεδόν σε όλη του τη ζωή, μέχρι το θάνατό του σε ηλικία 83 ετών, εργάστηκε στην Ουκρανία και την αγάπησε πολύ.

Κοιτάζω με ελπίδα τους ταλαντούχους νέους μας. Οι περισσότεροι σύντροφοί του έχουν ακόμα μια σχετικά μικρή εμπειρία στην επιστημονική δραστηριότητα, αλλά έχουν μάθει να εργάζονται συλλογικά, φιλικά, συνεκτικά, να μην βιώνουν και να αξιολογούν κριτικά τις επιτυχίες τους, να διατηρούν μια στενή σχέση με τη ζωή και την παραγωγή. Αυτό μου δίνει την ελπίδα ότι το Ινστιτούτο Ηλεκτροσυγκολλήσεων που δημιουργήσαμε θα συνεχίσει να ανταπεξέρχεται στα μεγάλα του καθήκοντα....

E.О. Paton

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ

Boris Paton
(1918-2020)

Paton Boris

Ουκρανός επιστήμονας στον τομέα των διαδικασιών συγκόλλησης, της μεταλλουργίας και της τεχνολογίας μετάλλων, διδάκτωρ τεχνικών επιστημών (1952)- πρόεδρος της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών της Ουκρανίας (1962-2020), δύο φορές Ήρωας της Σοσιαλιστικής Εργασίας, ο οποίος τιμήθηκε για πρώτη φορά με το βραβείο Ήρωα της Ουκρανίας.

Διευθυντής του Ινστιτούτου Ηλεκτροσυγκολλήσεων Eugene Paton της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών της Ουκρανίας (από το 1953)- Γενικός Διευθυντής του Διεπιστημονικού Επιστημονικού και Τεχνολογικού Συγκροτήματος “Ινστιτούτο Ηλεκτροσυγκολλήσεων Eugene Paton” (από το 1986)- Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημιών Επιστημών (από το 1993)- Μέλος του Συμβουλίου Επιστημών και Επιστημονικής και Τεχνολογικής Πολιτικής υπό τον Πρόεδρο της Ουκρανίας (από τον Μάρτιο του 1996. )- Πρόεδρος της Επιτροπής για το Κρατικό Βραβείο της Ουκρανίας στην Επιστήμη και την Τεχνολογία (από τον Δεκέμβριο του 1996)- Μέλος της Κρατικής Επιτροπής για τη μεταρρύθμιση, την ανάπτυξη των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, άλλων στρατιωτικών σχηματισμών, των εξοπλισμών και του στρατιωτικού εξοπλισμού (από τον Μάρτιο του 2003)- Πρώτος αναπληρωτής πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Αειφόρο Ανάπτυξη της Ουκρανίας (από τον Μάιο του 2003)- Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου για την Αειφόρο Ανάπτυξη της Ουκρανίας (από τον Μάιο του 2003).

Βρίσκω ευχαρίστηση στο να διδάσκω άλλους να εργάζονται, στο να εκπαιδεύω μια ολόκληρη γενιά νέων επιστημόνων συγκολλητών. Είναι πραγματικά μια καλή αλλαγή, και προχωρούν με επιτυχία τον κοινό μας σκοπό προς τα εμπρός. Ανάμεσά τους είναι και οι γιοι μου.

E.О. Paton

Ο ακαδημαϊκός EO Paton με τους γιους του Vladimir και Boris στο τμήμα σχεδιασμού του ινστιτούτου

Βιογραφία

Το 1941, ο B.E. Paton αποφοίτησε από το Πολυτεχνείο του Κιέβου με πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού.

Ο Μπόρις έπρεπε να υπερασπιστεί το δίπλωμά του την πρώτη ημέρα του πολέμου. Δεδομένης της κατάστασης, οι πτυχιούχοι μπορούσαν να υπερασπιστούν όλα μαζί. Καθώς πήγαινε στο Πολυτεχνείο, κοντά στη σημερινή πλατεία Νίκης, ο Μπόρις δέχτηκε επίθεση από γερμανικά αεροσκάφη.

"Ήμασταν νέοι και απερίσκεπτοι: δεν μπορούσα να βρω τίποτα καλύτερο από το να κρυφτώ από τις βόμβες στην είσοδο του πλησιέστερου σπιτιού. Ήταν σαν να έβρεχε. Ευτυχώς για μένα, η βόμβα δεν χτύπησε το σπίτι. Υπό αυτές τις συνθήκες, αποφοίτησα από το ινστιτούτο και πήρα στην κατεύθυνση του Λένινγκραντ, για λογαριασμό του εργοστασίου Zhdanov sudnobudivnyy - όπου έκανα την πρακτική μου προ-δίπλωμα, μια γνωστή επιχείρηση, μου άρεσε επίσης Leninhrad. "

B.E. Paton

Αλλά ο πόλεμος άλλαξε τη μοίρα του: μεταφέρθηκε στο Γκόρκι, στο εργοστάσιο Krasnoye Sormovo, όπου εργάστηκε μέχρι τον Φεβρουάριο του 1942. Εκείνη τη στιγμή, κατόπιν αιτήματος του πατέρα του, μεταφέρθηκε στο Ινστιτούτο Ηλεκτρικών Συγκολλήσεων, το οποίο είχε εκκενωθεί από το Κίεβο και είχε την έδρα του στο Nizhny Tagil. Ζούσαν εκεί όπου δούλευαν: στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου δεξαμενών. Οι ερευνητικές εργασίες διεξάγονταν απευθείας στα εργαστήρια. Σε πρωτοφανώς σύντομο χρονικό διάστημα, αυτό οδήγησε σε εξαιρετικά αποτελέσματα. Αναπτύχθηκαν τρόποι, μέθοδοι, τεχνικές και τεχνολογίες που εξασφάλιζαν υψηλές ταχύτητες και άριστη ποιότητα συγκόλλησης. Η πολυπλοκότητα και ο πρωτοποριακός χαρακτήρας αυτής της έρευνας αποδεικνύεται πειστικά από το γεγονός ότι η ναζιστική Γερμανία δεν κατόρθωσε ποτέ να χρησιμοποιήσει την αυτόματη συγκόλληση για τη θωράκιση των αρμάτων μάχης, και δεν εμφανίστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 1944. Μέρα με τη μέρα, μήνα με το μήνα, η “ραφή Paton” ένωσε αξιόπιστα το “θρυλικό T-34” και άλλα οχήματα μάχης σε ένα μονολιθικό σύνολο. Ήταν πράγματι ισχυρότερη από την ίδια τη θωράκιση και, ακόμη και υπό άμεσο πυρ, συνέχιζε να διατηρεί τις πλάκες θωράκισης που ακρωτηριάζονταν από τα πυρά. Αυτό ήταν ένα επιστημονικό κατόρθωμα του ινστιτούτου και των ηγετών του.

Ο ακαδημαϊκός EA Paton με τους γιους του Vladimir και Boris στο τμήμα σχεδιασμού του ινστιτούτου, 1950

Το 1952, ο Boris Yevhenovych έγινε επικεφαλής του Ινστιτούτου Ηλεκτρικών Συγκολλήσεων

Ήταν δύσκολο στην αρχή. Εξάλλου, εκείνη την εποχή οι γνώσεις, η εμπειρία και το κύρος του ήταν κατώτερα από αυτά του πατέρα του. Άλλο πράγμα είναι να είσαι αναπληρωτής του πατέρα του και άλλο να διευθύνεις εσύ ο ίδιος ένα ινστιτούτο. Αλλά υπάρχει ένα ρητό: "Οι άγιοι δεν φτιάχνουν κατσαρόλες.".

B.E. Paton

Σε ηλικία 35 ετών, ο Boris Yevhenovych Paton έγινε διευθυντής του Ινστιτούτου Ηλεκτρικών Συγκολλήσεων και παρέμεινε στη θέση αυτή μέχρι το 2021..

Το 1969, η εταιρεία B.Ye. δοκίμασε την τεχνολογία συγκόλλησης για πρώτη φορά στον κόσμο στο διαστημόπλοιο Soyuz 6

Η πρακτική εφαρμογή πολλών ιδεών στον τομέα της αστροναυτικής είναι αδύνατη χωρίς την ευρεία χρήση της συγκόλλησης μετάλλων απευθείας στο διάστημα ως μια από τις πιο υποσχόμενες και ευέλικτες τεχνολογικές διεργασίες για τη σύνδεση υλικών.

E.О. Paton

Στο εργαστήριο διαστημικών τεχνολογιών του Ινστιτούτου Ηλεκτροσυγκόλλησης EO Paton. Από αριστερά προς τα δεξιά: BE Paton, VV Stesin, YI Drabovich, OA Zagrebelny. 1967

Η S.E. Savitska διεξάγει πειράματα κοπής, συγκόλλησης, συγκόλλησης και επικάλυψης σε ανοιχτό χώρο έξω από το σταθμό “Salyut-7”. 1984

Ο Paton ανέλαβε την ανάπτυξη μιας συσκευής που θα επέτρεπε τη συγκόλληση στο διάστημα υπό συνθήκες έλλειψης βαρύτητας και κενού τη δεκαετία του 1960. Ο ερευνητής αντιμετώπισε μια σειρά από καθήκοντα και δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεράσει. Συγκεκριμένα, οι συνθήκες στο διάστημα είναι πολύ διαφορετικές από αυτές στη Γη, οπότε κατά τη συγκόλληση πρέπει να ξεπεραστούν το βαθύ κενό, η έλλειψη βαρύτητας, η διαφορά θερμοκρασίας, η ακτινοβολία, τα ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία της Γης και άλλων πλανητών.

Μετά από εκτεταμένη έρευνα και πειραματισμό, ο Paton κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συγκόλληση με δέσμη ηλεκτρονίων, η συγκόλληση και η τήξη τόξου χαμηλής πίεσης με συμπίεση και η συγκόλληση με τόξο και η συγκόλληση με τόξο ήταν οι πιο υποσχόμενες για χρήση στο διάστημα.

Το Vulcan ήταν το πρώτο που τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Γη. Με τη βοήθειά του πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η διαδικασία συγκόλλησης στο διαστημόπλοιο. Λειτουργούσε με αυτόματες διαδικασίες συγκόλλησης με δέσμη ηλεκτρονίων, συμπιεσμένο τόξο χαμηλής πίεσης και σύντηξη.

Στο διάστημα, η πρώτη συγκόλληση πραγματοποιήθηκε το 1984, όταν χρησιμοποιήθηκε το “Universal Hand Tool” της Paton. Με τη βοήθειά του οι αστροναύτες μπόρεσαν όχι μόνο να κόψουν μέταλλο στο κενό, αλλά και να το συγκολλήσουν με διάφορους τύπους ραφών.

Το 1975, στον B.E. Paton προσφέρθηκε η θέση του επικεφαλής της Ακαδημίας Επιστημών της ΕΣΣΔ.

Την παραμονή της 1ης Μαΐου 1975, ο Volodymyr Vasylvych Shcherbytsky μου τηλεφώνησε και μου είπε: "Ο Suslov μου τηλεφώνησε για να σε διορίσει πρόεδρο της Ακαδημίας της Ένωσης". Του λέω: "Όχι, Βλαντιμίρ Βασίλιεβιτς, δεν θα πάω εκεί". "Πώς μπορείς να μην πας! Μα εδώ είναι η Μόσχα, η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΣΕ. Ειδικά από τη στιγμή που το θέλει και ο Μπρέζνιεφ". "Απάντησα ότι δεν φιλοδοξώ να πάω στη Μόσχα. Εδώ έχω ένα ινστιτούτο, την Ουκρανική Ακαδημία Επιστημών...

B.E. Paton

Ο Μπόρις Πάτον ήταν κατά της κατασκευής του τρίτου και τέταρτου αντιδραστήρα του πυρηνικού σταθμού του Τσερνομπίλ λόγω της εγγύτητάς του στο Κίεβο. Ωστόσο, μετά το ατύχημα, η Ακαδημία Επιστημών συμμετείχε στον παροπλισμό του.

"Αυτό είναι ένα απαράδεκτο μέρος για την κατασκευή πυρηνικού σταθμού". Το αίτημα αυτό, μαζί με τα σχετικά επιχειρήματα (η εγγύτητα του σταθμού στο Κίεβο, οι ποταμοί Pripyat και Dnipro, το νερό των οποίων χρησιμοποιεί το 70% του ουκρανικού πληθυσμού, κ.λπ.), υπογράφηκε από τον BE Paton και στάλθηκε στην ουκρανική ηγεσία. Είναι απολύτως σαφές ότι η πράξη αυτή του BE Paton είναι πράξη ενός ανθρώπου με μεγάλο προσωπικό θάρρος και υψηλές πολιτικές αρχές.

Academician V.G. Baryakhtar

Η εργάσιμη ημέρα του Προέδρου της Ακαδημίας τον Μάιο και καθ' όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού άρχιζε νωρίς το πρωί και τελείωνε αργά το βράδυ. Ο καθορισμός επιστημονικά ορθών μέτρων προτεραιότητας και συστάσεων για την εξάλειψη των συνεπειών της έκρηξης του αντιδραστήρα απαιτούσε εξοικείωση με την κατάσταση απευθείας στον τόπο του ατυχήματος, στενούς δεσμούς με την Κυβερνητική Επιτροπή της ΕΣΣΔ, την Επιτροπή της πόλης του Κιέβου, συμμετοχή πολλών ινστιτούτων της Ακαδημίας, ικανότητα επιλογής της καλύτερης πορείας δράσης, συντονισμό πολλών συμμετεχόντων στην εργασία. Ο Πρόεδρος ανέλαβε το κύριο μέρος αυτών των πολύπλοκων και υπεύθυνων θεμάτων. Εργαζόμενος σε καθημερινή βάση, συμπεριλαμβανομένων των Σαββάτων και των Κυριακών, καθόριζε τις κύριες δραστηριότητες της Ακαδημίας, πραγματοποιούσε τις τελικές συνεδριάσεις της επιχειρησιακής επιτροπής του Προεδρείου, έπαιρνε τις τελικές αποφάσεις σχετικά με τα μέτρα που πρότεινε η επιτροπή και επιδίωκε την εφαρμογή τους.

B.М. Malinowski

Τον Νοέμβριο του 1998, ο Μπόρις Πάτον έγινε ο πρώτος άνθρωπος που έλαβε τον τίτλο του Ήρωα της Ουκρανίας.

Δεν έχει κάνει καριέρα. Δουλεύει. Αυτή είναι η φυσική κατάσταση της ψυχής του. Είναι δύσκολο να εντοπίσει κανείς το κύριο κίνητρο: "περιέργεια του επιστήμονα", "ανάγκη να είναι ενεργός" ή "όφελος για την κοινωνία". Είναι πιθανό να υπάρχουν και τα τρία.

М.М. Amosov

Συνάντηση του κοιτώνα BE Paton με τον μαχητή οξυγονοκολλητή της ATO OO Khalapchiy. 2016

Σε τύπους όπως ο O.O. Khalapchiy υπάρχει η ακαταμάχητη δύναμη της Ουκρανίας.

B.E. Paton

Pamiętaj: nie urodziliśmy się po to, by stać w miejscu. Nie pozwól, aby aktywne napięcie osłabło. Doceniaj każdy dzień i godzinę. Nawet starożytni myśliciele zdawali sobie sprawę, że to człowiek, ludzkie życie – jest miarą wszystkiego. Twoje własne życie nie jest wyjątkiem …

B.E. PAton

Στις 19 Αυγούστου 2020, ο Boris Yevhenovych Paton απεβίωσε σε ηλικία 102 ετών. Μια εξέχουσα προσωπικότητα, μια ολόκληρη εποχή στην επιστήμη. Και όχι μόνο στην Ουκρανία, αλλά και παγκοσμίως.

Επαναλαμβάνω: η νεότητα είναι το παν. Αν δεν υπάρχει νεολαία, δεν θα υπάρχουν επιστημονικά σχολεία, και τα επιστημονικά σχολεία είναι το ζητούμενο της επιστήμης.

B.E. Paton

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare
What are you looking for in Partdo?